In acest tutorial va vom arata cum puteti sa creati si sa folositi un macro pentru a formata rapid niste celule.
CE ESTE UN MACRO?
Puteti sa priviti un Macro ca pe un tape recorder.
El este folosit pentru a inregistra si automatiza activitati repetitive, ca de exemplu sa aplicati aceeasi formatare numerica unor celule, sa aplicati acelasi font si fill color celulelor selectate, dar se folosesc si pentru operatii mai complexe, ca de exemplu sume, creare pivot table, pivot chart, etc. Tot ce trebuie sa faceti este sa inregistrati o singura data ceea ce faceti, iar Excel va stoca aceste taskuri in Macro si le veti putea aplica apoi oriunde si oricand cu un singur click pentru lansare Macro.
Cand inregistrati un Macro, comenzile pe care le dati se inregistreaza in codul VBA (Visual Basic for Application).
CE ESTE VBA (Visual Basic for Application)?
VBA este un subset de limbaj de programare Visual Basic, inclus in majoritatea aplicatiilor Office, care va permite sa automatizati procesele din interiorul aplicatiilor respective.
Daca un macro face ceea ce va doriti, nu este nevoie sa cunoasteti cod VBA, Macro va face acest lucru pentru voi.
Daca va doriti insa lucruri mai complicate, atunci va trebui sa va dezvoltati si cunostintele de VBA.
DE UNDE SE POATE ACCESA SI INREGISTRA UN MACRO?
Pentru a inregistra sau vizualiza Macro-urile create, trebuie sa mergeti in meniul View -> Macro.
CUM PUTETI VIZUALIZA / ACCESA CODUL VBA?
Din meniu, mergeti pe tabul Developer, apoi pe Visual Basic.
In cazul in care nu aveti activ acest tab, mergeti in File -> Options -> Customize Ribbon si bifati Developer:
Mai jos aveti si un tutorial demo pentru a crea si utiliza un Macro pentru formatare celule ca number cu 2 zecimale si cu separator, cu numerele negative afisate cu rosu, intre paranteze si de asemenea cu o formatare de font, si fill celula.
Daca va place, like, subscribe and share !
TUTORIAL - MACRO - FORMATARE CELULE