Functiile INDEX si MATCH

In acest tutorial va vom arata cum puteti sa va folositi de functiile Excel INDEX si MATCH.
Pentru aceasta, avem nevoie mai intai de un tabel pe baza caruia sa aplicam acele functii.
Ne dorim ca pentru un judet selectabil dintr-un picklist, sa afisam regiunea din care face parte, si de asemenea, valoarea unuia din cei 2 KPI (YTD Sales, respectiv Coverage), in functie de ce vom selecta din alt picklist.
Pentru aceasta vom crea mai intai un picklist din care sa selectam judetul (vezi cum se creaza un picklist in Excel), apoi pentru Regiune vom introduce o formula combinata, de INDEX si MATCH.

SINTAXA FUNCTIEI INDEX

La Array vom introduce un range de celule in care vom gasi rezultatul cautat.
La Row_num vom specifica numarul randului din range-ul selectat, care contine rezultatul cautat.
La Column_num vom specifica numarul coloanei din range-ul selectat, care contine rezultatul cautat.
SINTAXA FUNCTIEI MATCH
La Lookup_value vom introduce valoarea pe care o cautam.
La Lookup_array vom introduce range-ul in care putem sa gasim acea valoare.
La match_type vom introduce 0, care inseamna Exact match.


In tutorialul atasat puteti sa vedeti cum folosim in tandem cele 2 functii, INDEX si MATCH pentru a obtine rezultatul dorit.
TUTORIAL - INDEX si MATCH in EXCEL